V JYSKu roky odmeňujeme zamestnancov, ktorí našim zákazníkom poskytujú skvelý zákaznícky servis a teda sú pripravení prekonávať ich očakávania. Pre našich TOP predavačov sme preto vytvorili interný elitný Klub posadnutých predajom (KPP), ktorý našim najšikovnejším kolegom umožňuje získať 3 úrovne členstva: bronzový, strieborný a zlatý KPP odznak. Za svoj výborný pro-zákaznícky prístup si zlaté členstvo v klube zaslúžila aj manažérka predajne JYSK v Leviciach, Slávka Tichá. Pri svojej poslednej návšteve levickej predajne som jej položila pár otázok:
AKO SA PREJAVUJE TVOJA POSADNUTOSŤ PREDAJOM?
Potreba obslúžiť viacerých zákazníkov naraz ma vždy „nabudí“. Keď v jednej chvíli obsluhujem viacero ľudí, som pripravená urobiť všetko preto, aby mal každý jeden z nich pocit dôležitosti a výnimočnosti. Vtedy musím pozorne vnímať a počúvať zákazníka a zároveň rýchlo reagovať na potreby, ktoré má. Som v strehu, lebo aktívny predaj je veľmi dynamický.
ČO JE TO SKVELÝ ZÁKAZNÍCKY SERVIS? AKO MÁ VYZERAŤ SKVELÝ ZÁKAZNÍCKY SERVIS?
Predajca môže byť „nadupaný“ vedomosťami, ale pokiaľ nepočúva a nehľadá ponuku šitú presne na mieru zákazníkovi, riskuje, že zákazník sa už nevráti. Chcem sprostredkovať informácie nášmu zákazníkovi takým spôsobom, že ani na chvíľu nezapochybuje o tom, že v JYSKu nakupuje na správnom mieste. A ak si pri ďalšom nákupe vyhľadá priamo mňa, je to pre mňa dôkaz, že moja obsluha bola toho najvyššieho „GOLD radu“.
ČO ŤA NA PREDAJI BAVÍ?
Najviac ma baví skutočnosť, že pri obsluhe niekedy aj jedna poznámka alebo veta navyše dokáže zmeniť nákupný zámer zákazníka. Napríklad často počúvam, že zákazník chránič matraca nepotrebuje, lebo poťah matraca sa dá prať. Stačí však zákazníka upozorniť, že praním sa špeciálne bambusové vlákna v poťahu ničia a už skoro ukončený nákup môže pokračovať. A toto je len jeden zo stoviek príkladov, ktorým môžem pomôcť našim zákazníkom.
ČO ŤA MOTIVUJE VYTRVAŤ V POSKYTOVANÍ SKVELÉHO ZÁKAZNÍCKEHO SERVISU AJ V NÁROČNEJŠÍCH OBDOBIACH?
Ľudia, a zákazníci predovšetkým, si skôr zapamätajú nepríjemnú skúsenosť. Negatívny prístup by nám veľmi rýchlo spočítali. Náročnejšie obdobia v maloobchode ako je napríklad zmena sezóny, je hektickejším len pre nás. Pre zákazníka je to signál, že do obchodu prichádzajú novinky. Niekedy aj zmena vystavenia tovaru robí bežný tovar pre zákazníka atraktívnejším. Preto aj tieto náročnejšie obdobia sú pre mňa výzvou a príležitosťou byť dobrým predajcom.
AKO SA TI DARÍ SKĹBIŤ PRÁCU SKVELEJ PREDAVAČKY A MANAŽÉRKY JEDNEJ Z TOP PREDAJNÍ JYSKU NA SLOVENSKU?
Ak by si sa spýtala kohokoľvek z mojich kolegov, určite by ti potvrdil, že naši zákazníci sú pre mňa vždy prioritou. Porady nášho tímu sa tak vždy točia okolo zákazníckeho servisu. Môj tím zdieľa tieto moje priority a určite nie som jediný výborný predavač v našej predajni. Som zastupiteľná, a preto mi zostáva čas aj na „manažovanie“ – vedenie môjho tímu.
KTORÁ OBLASŤ SORTIMENTU TI JE V JYSKU NAJBLIŽŠIA?
Určite je to záhradný sortiment. Každý rok sa teším na novinky a nové kombinácie. Viem si predstaviť, že by som si každý rok dokázala zariadiť terasu v úplne novom štýle.
KTORÝ VÝROBOK BY SI ODPORUČILA SVOJIM ZÁKAZNÍKOM A PREČO?
Keďže sortiment v JYSKu je tak široký, považujem za výhodu, že každý človek má iné preferencie, máme rozličné potreby. Pre každého zákazníka tak vieme nájsť zaujímavé a individuálne riešenie. Uvedomujem si, že to čo sa páči mne, nemusí vyhovovať niekomu inému.