Ubehlo niekoľko týždňov od prvého modulu SMT (Store Manager Trainee) programu a naši manažéri v zácviku sa znovu stretli na intenzívnom týždňovom školení, kde sa učia jak od skúsenejších kompetentných kolegov, tak jeden od druhého.
Tréningový program totiž nie je len o školeniach a nových vedomostiach, ale aj o príležitosti podeliť sa o svoje skúsenosti, o diskusii, o vzájomnej podpore a o spoločných výzvach.
Zamerané na čísla
Tréningový program trvá 9 mesiacov, počas ktorých účastníci absolvujú 5 intenzívnych týždenných modulov. Zatiaľ čo v prvom module boli najväčšou výzvou rolové hry, kedy sa budúci vedúci predajní učili rozpoznávať osobnostné profily a dávať spätnú väzbu, v druhom module si posvietili na čísla a internú organizáciu. Manažér predajne je v JYSKu komplexná pozícia, v ktorej je dôležité byť dobrým lídrom a zároveň aj skvelým obchodníkom, ktorý rozumie číslam a vedie svoj tím ku skvelým výsledkom.
Dobre fungujúca a zorganizovaná predajňa s prehľadom ustojí aj návštevu interného audítora. Samotný audit prirodzene budí u každého rešpekt, ale keďže slovo výzva by mohlo byť synonymom pre celý tréningový program, zvládli naši kolegovia aj túto časť školenia. Pod taktovkou samotných interných audítorov je to najlepšia možná príprava na vedenie predajne.
Práca s mentorom
Príprava na vedúcu pozíciu sa ale zďaleka neobmedzuje len na týždenné školenie. Medzi jednotlivými školeniami sa venujú vypracovaniu zadaných úloh a svoje postupy komunikujú s mentorom. Každý z účastníkom má svojho mentora, skúseného kolegu v pozícii vedúceho predajne, ktorý ho vedie a podporuje počas celého programu.
Prvé úspechy v praxi
Niektorí z kolegov si už mohli v praxi vyskúšať znalosti nadobudnuté počas prvého modulu. Niektorým to pomohlo pri motivácii kolegu k lepšiemu výkonu, niektorých to zase naučilo viac naslúchať svojim kolegom a zlepšiť tak komunikáciu v tíme.
Po prvom module si naši SMT okrem zadaných úloh vytýčili aj vlastné ciele, na ktorých chceli zapracovať. Ako sa im to podarilo a ako sa im zatiaľ darí v programe, sa s nami podelili dve kolegyne.
LUCIE BOHÁČOVÁ
Z prvého školenia si odchádzala plná energie a plánov do nadchádzajúcich týždňov. Podarilo sa ti niečo z nových poznatkov zužitkovať pri každodennej práci?
Práca s osobnostnými profilmi mi ukázala ako môžem zlepšiť komunikáciu v tíme. V predajni máme pravidelné týždenné mítingy, na ktorých so zamestnancami preberáme aktuálne dianie v práci. Myslím, že dobrá spolupráca stojí na tímovej komunikácii. Podarilo sa mi splniť predsavzatie z minula a máme už novú kolegyňu, je to zástupkyňa manažéra. Vďaka odovzdaniu niektorých úloh sa môžem viac sústrediť na svoju prácu, čo sa hneď prejavilo na predajni.
Aké poznatky a pocity si odnášaš po druhom kole?
Viem, ako sa zorientovať v záplave informácií a reportov a na čo sa zamerať, čo určite prispieva k lepšej efektivite práce. Naučili sme sa analyzovať čísla a na základe toho určiť, kde má predajňa slabinu a zostaviť plán na zlepšenie. V tomto mám už teraz veľkú podporu u môjho oblastného vedúceho, ktorý má bohaté skúsenosti a pri vytváraní akčných plánov sa individuálne venuje každej predajni.
Ale školenie nie je len dril, ale aj diskusia a možnosť zdieľať jak pozitívne, tak negatívne veci z praxe. V JYSKu som vlastne nováčik a pred vstupom do programu som nikoho z účastníkov nepoznala. V rámci školiaceho týždňa spolu strávime niekoľko intenzívnych dní, takže sme mali čas sa spoznať a musím povedať, že sme si sadli. Sme všetci veľmi otvorení, spája nás pracovný život aj účasť v programe, je to veľmi obohacujúce.
Nováčik a hneď v tréningovom programe na vedúcu pozíciu. To znie skvele.
Áno, ja musím priznať, že som sa v JYSKu našla. Páčia sa mi výzvy a dynamika udalostí, oceňujem a beriem všetko, čo JYSK ponúka. Okrem samotného školenia je pre mňa nová aj práca a všetky špeciálne aktivity. Nadchol ma Black Friday, keď bolo v predajni rušno, v matracovom štúdiu sme obsluhovali aj 10 zákazníkov naraz. Mám rada tieto masové akcie, keď sa všade niečo deje.
MARTINA ŠKROVÁNKOVÁ
Podarilo sa ti po prvom module zapracovať na tvojich predsavzatiach? A pomohli ti pri tom skúsenosti zo školenia?
Po absolvovaní rolových hier a školení o profiloch som pochopila, že na každého platí niečo iné a hlavne sa naučila, ako to odhadnúť a uplatniť v praxi. Správne zvoleným prístupom sa mi podarilo povzbudiť kolegu k novej akcii a prispieť ku pozitívnej zmene, z čoho sme mali obaja radosť.
Máme teraz dvoch nových kolegov, takže pri zaškolení podávam spätnú väzbu. Pre nich je to potrebný krok v rámci zaškolenia a pre mňa skvelý tréning.
Ako si spokojná s druhým modulom? Čo bola najväčšia výzva?
Druhý modul bol pre mňa netypický kvôli tomu, že som bola v karanténe, takže som sa k ostatným pripojila online cez Teams. Prítomnosť v tíme a v debate sa nahradiť nedá, ale som veľmi rada, že som to mohla absolvovať aspoň takto. Všetci školitelia boli ústretoví a tak som celý týždeň sledovala kolegov cez obrazovku počítača, čo bolo samo o sebe výzvou.
Musím však dodať, že školenie o reportoch som už absolvovala v rámci talentového programu, takže tu som bola istejšia. Zaujímavý a v mnohom nový bol pre mňa posledný deň pod vedením interného audítora.
Na čom chceš zapracovať do ďalšieho kola?
Nastavila som si s naším RSS (Retail Store Supporter) Peťom ciele, ktoré budem prezentovať na záver programu, takže už chcem začať pracovať na tom. Do ďalšieho tréningového týždňa je iba niečo vyše mesiaca a do tej doby nás čaká ešte workshop a príprava predajne na príchod záhradnej sezóny. Budem mať aj stretnutia s mojím mentorom, aby sme spolu zhodnotili uplynulý modul a pripravili sa na ďalší. Diskutujeme, dávame si tipy a triky a rozumieme si po profesijnej stránke, aj ľudsky.