Košík

Váš košík je prázdny

Košík

Váš košík je prázdny

Objednajte online a vyzdvihnite v predajni. Naše predajne fungujú ako výdajné miesta každý deň od 10:00 do 18:00. 
Predajne sú otvorené pre firmy a živnostníkov bez obmedzení.

ZISTITE VIAC O MOŽNOSTIACH NÁKUPU A DORUČENIA
Tipy ako sa vyhnúť pásmovej chorobe

Tipy ako sa vyhnúť pásmovej chorobe

Dátum:

Kategória: Zdravý spánok

Kľúčové slová: Rady a tipy, Cestovanie, Dovolenka, Jet lag, Pásmová choroba

Pásmová choroba alebo jet lag nás môže potrápiť pri lietaní do vzdialenejších krajín, ktoré ležia v inom časovom pásme. Náš biorytmus má problém prispôsobiť sa náhlym zmenám času a výsledkom je únava, malátnosť, žalúdočná nevoľnosť a poruchy spánku. Ako sa vyhnúť nepríjemným komplikáciám?

Naše telo má tzv. cirkadiánny systém, ktorý určuje, kedy sa nám chce spať a kedy sa prebúdzame. Jet lag naruší jeho prirodzený cyklus a preto po príchode na dovolenku často zažívame nepríjemné problémy, ktoré dokážu narušiť naše dovolenkové plány.

Prezradíme vám niekoľko tipov ako poraziť pásmovú chorobu:

  • Po nástupe do lietadla si na hodinkách a mobile nastavte čas cieľovej destinácie. Pomôže vám to rýchlejšie si zvyknúť na zmenu.
  • Dodržujte pitný režim, nedostatok tekutín môže jet lag ešte zhoršiť. Vyhýbajte sa káve a čaju, tieto nápoje telo dehydrujú a svojimi povzbudzujúcimi účinkami zhoršujú zaspávanie.
  • Do lietadla si vezmite štuple do uší a masku na oči, rýchlejšie zaspíte. Tento trik však používajte len pri cestách na východ, napríklad do Thajska či Austrálie. Ak cestujete do Ameriky alebo Karibiku, snažte sa naopak počas letu nespať a vydržať až do večera po prílete. Váš spánkový cyklus sa takto rýchlo prispôsobí.
  • Na mieste pobytu sa snažte čo najviac zdržiavať na dennom svetle, vaše vnútorné hodiny sa tak lepšie prispôsobia miestnemu času.

Snažte sa takisto dodržiavať miestny čas na jedlo a na večerný odpočinok. Aj napriek únave vydržte bdelí aspoň do 21.00 – ďalší deň sa zobudíte oddýchnutí a pripravení na nové cestovateľské zážitky!

Pásmová choroba má na každého z nás iný dopad. Horšie to znášajú osoby staršie ako 50 rokov, ale údajne aj napríklad ľudia so súťaživou povahou. Skúste sa pri cestovaní riadiť našimi tipmi – kvalita spánku môže totiž výrazne ovplyvniť vašu dennú aktivitu a následne aj cestovateľskú pohodu.