Keď ma HR manažér JYSKu, Ján Bek, požiadal, aby som napísal o školiacom programe, ktorý som absolvoval, rozhodol som sa, že túto tému uchopím tak, ako ma v JYSKu naučili: ako výzvu!
Ako som sa dostal do programu
Ako je všeobecne známe, túžba rozvíjať sa spojená s potenciálom nie je nikomu v JYSKu ľahostajná. Preto, keď ma pred rokom na pozícii vedúceho skladu oslovila moja predošlá oblastná manažérka Petra Zedníková s ponukou zapojenia sa do programu manažér predajne v zácviku, neváhal som ani sekundu. Potom za mnou do Svitav pricestoval z Prahy Honza Bek, aby som absolvoval testy s cieľom zistiť môj potenciál a po úspešnom absolvovaní pohovoru som čakal na začiatok programu.
O starostlivosti JYSKu by som najradšej rozprával hodiny...
Po príjazde do Prahy a ubytovaní sa v služobnom byte sme sa dozvedeli pár úvodných informácií o SMT programe. Hneď prvý večer sme strávili teambuildingovou únikovou hrou v centre hlavného mesta, ktorej cieľom bolo zoznámiť sa s novými kolegami – budúcimi manažérmi predajní.
O SMT programe
Školenia prebiehali v priebehu pol roka, rozložené do tzv. modulov, vždy po týždni. V každom module sme sa venovali inej oblasti rozvoja osobnosti. Moduly nakoniec spoločne vytvoria základ, ktorý nesmie chýbať žiadnemu manažérovi predajne. Najlepšie na tom je, že sa vám každý týždeň venuje niekto iný, kto danej téme rozumie najlepšie. Všetky postupy prechádzate detailne vrátane praktických príkladov nielen na centrále spoločnosti, ale aj v predajniach.
Školenie na centrále v Prahe.
Školenie v predajni.
Modulmi to nekončí
Skvelá vec a neoddeliteľná súčasť programu je, že každý z nás dostal svojho mentora, ktorý sa nám aj po príchode na predajňu aktívne venoval. Medzi jednotlivými modulmi sme mali možnosť uviesť získané schopnosti do praxe na vlastnej predajni. Zavádzať nové postupy, prinášať nápady a rozvíjať tým nielen seba, ale aj svojich kolegov. Ja osobne som flexibilný človek pripravený čeliť výzvam, a tak som si mohol vyskúšať aj vedenie tímu nováčikov na predajni v inom meste, čo pre mňa bola skúsenosť na nezaplatenie. Pred odjazdom na ďalší modul som vždy absolvoval pohovor so svojim oblastným manažérom Petrom Hruškom, a tak sa mi potvrdilo, že JYSK je spoločnosť, ktorej na zamestnancoch záleží a zároveň som na modul šiel pripravený a s pocitom istoty.
Sme na seba hrdí
Na konci posledného modulu sme vypracovali tzv. prípadovú štúdiu, ktorej cieľom bolo preukázať a obhájiť, že získané schopnosti, zručnosti a vedomosti dokážeme preniesť do praxe. Schopnosť prezentovať sme si vyskúšali priamo pred vedením spoločnosti. Výsledok? Dopadlo to skvelo! Hovorím aj za kolegov z ostatných predajni, s ktorými som program absolvoval, a môžem odvážne prehlásiť, že sme hrdí certifikovaní manažéri predajní. Dvaja z nás už svoju predajňu majú a na nás troch ďalších sa už skoro dostane, keďže JYSK neustále expanduje. Môžem teda potvrdiť pravidlo, ktoré v JYSKu počúvam často a som hrdý, že som sa na ňom mohol podieľať v praxi: „Preukáž odhodlanie, získaj príležitosti!“
Fotografie : osobný archív Jan Junek.
Poznámka : Jan Junek prestúpil zo Svitav do predajne v Brne, kde pôsobí ako vedúci predaja.